26 Ocak 2010 Salı

Nadal'ın Tarzı

Tenis yazarlarının son 1-2 yıldaki favori konusu. Nadal, stilini değiştirsin yoksa dizleri onu taşımaz. Hmm. Çok zekice. Çok koşan bir oyuncu ama dizi sakat, daha az koşan bir oyun tarzı benimserse dizleri daha az sakatlanır. Yaş 9 mantıksal çözümleme. Nadal'a bu soru kaybettiği Murray maçından sonra yine soruldu. "Uff saçmalamayın" tarzı bir girişle benim düşüncelerime benzer şeyler söylemiş.
  1. Sporda stil ha deyince değişen birşey değildir. Kaldı ki kökünden değiştirmek de imkansızdır, yeni stil eğreti durur.
  2. Eskiden kortta daha çok koşardım şimdi o kadar koşmuyorum, diyor. Haklı çünkü artık kendisi koşturuyor rakibini. Çünkü kontrolü daha çok kendisinde tutabilen bir tekniği var.
  3. Değişim ve gelişim farklı şeylerdir. Nadal'ın yıllardır gösterdiği şey değişim değil gelişimdir. Forehand ve backhand winnerlarına ek bu sene servisi de çok geliştirdi. Bu da eskisi kadar koşmamasını sağlıyor. Ama yeniden söylüyorum bu değişimin sebebi oyununu geliştirmesidir.
  4. Nadal'ın diz sakatlığı kümülatif olarak ilerlemiş ve şu anda kronikleşme evresindedir. 4 yıl önceki Nadal'ın dörtte biri kadar hareket ettiği maçta dizini sakatlamasının nedeni budur. Yani bu adamın dizi sakat ve nedeni çok hareket etmesi değil, ters hareketle nüks etmesidir. Bu konuda da yapılacak pek birşey yok, tek yok daha iyi tedavi.
  5. 86'lı ve 6 Grand Slam'li bir adama stilini değiştir demek bana biraz komik geliyor. Daha kariyerinin ortasına yeni gelmiş bir adam şimdiden Roger ile kırmadık rekor bırakmamış. Kendine has benzeri olmayan oyunu ise en büyük üstünlüğü. Neden değiştirsin?
  6. Bu adamın forehand'i asla Federer, Gonzalez; backhand'i asla Nalbandian olmayacak. Servisi asla Roddick gibi atamayacak. İstediği kadar çalışsın ancak kendi potansiyeli çerçevesinde en iyi yere gelebilecek bu ofansif özelliklerini, defansif üstünlüğüyle birleştirerek başarıya ulaşan bir oyuncuya kalkıp da "sen sadece hücum oyna savunmayı bırak" demek yine saçmalamaktır.
Bugün biraz Nadal'cı yazıyorum farkındayım ama komik yorumlar okuyorum. Sanki copy-paste ile adama forehand yüklenecek ya da oyuncu özelliklerine girip footwork özelliklerini düşürüp o krediyi hücum özelliklerine dağıtacağız. Adam kendisi dedi sonuçta playstation'da Federer'i seçiyorum diye. Daha az koşsun golf oynasın dimi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder